Usługa regeneracji filtra DPF pozwala usunąć wszelkie cząstki stałe w postaci sadzy, a tym samym przywrócić filtrowi jego pierwotną funkcjonalność. Stosowana przez nas metoda jest w pełni bezpieczna i efektywna, pomaga skutecznie usprawnić działanie auta z silnikiem Diesla. Taka alternatywa dla czyszczenia chemicznego lub trwałego wymontowania filtra nie budzi zastrzeżeń w branży motoryzacyjnej.

Co warto wiedzieć o skutecznej regeneracji filtra DPF?

Podstawą naszych działań związanych z regeneracją filtra DPF jest profesjonalny piec indukcyjny, którego skuteczność sięga niemal 100%. Wypalanie cząstek stałych odbywa się w 8-9 godzinnym cyklu, co sprawia, że przy tak długotrwałym działaniu wysokiej temperatury cząsteczki sadzy zostają bezpowrotnie zamienione w popiół. W praktyce kolejne etapy przebiegają zazwyczaj następująco:

  • diagnozujemy pojazd komputerowo pod kątem poziomu zanieczyszczania DPF,
  • demontujemy filtr i umieszczamy go w piecu indukcyjnym w temperaturze 700oC,
  • wyjmujemy filtr z pieca, a po ostygnięciu usuwamy powstały popiół,
  • montujemy ponownie filtr w układzie wydechowym i przeprowadzamy ostateczny test komputerowy.

Taka metoda regeneracji aktywnej pozwala uniknąć trwałych uszkodzeń w sytuacji, gdy samoczynne wypalanie cząstek stałych podczas pracy silnika jest nieskuteczne z określonych przyczyn, a proces sztucznego wypalania poprzez zwiększanie obrotów silnika w warunkach warsztatowych również nie spełnia swojej funkcji.

Praktyczne aspekty regeneracji filtra cząstek stałych

Regenerację filtra cząstek stałych należałoby wykonywać przy okazji corocznych badań technicznych, natomiast ostatecznym sygnałem jest lampka kontrolna, sygnalizująca całkowite zapełnienie, a tym samym wskazanie do niezwłocznej regeneracji filtra cząstek stałych. Bez konieczności kosztownej wymiany oraz bez ingerencji w strukturę samego układu, filtr czyszczony może być z osadów opisaną powyżej metodą wypalania tak często, aby zapewnić optymalne użytkowanie silnika.

Czynniki, które warto ograniczyć w trakcie eksploatacji auta, aby uniknąć konieczności zbyt częstego wypalania DPF, to między innymi wysokopopiołowe oleje o nadmiernej zawartości siarki, oczekiwanie z tankowaniem paliwa niemal do całkowitego zużycia w zbiorniku, czy ogólne problemy z recyrkulacją spalin. W przypadku wątpliwości zawsze warto udać się do fachowego serwisu.

Warunki regeneracji DPF w naszym serwisie w Warszawie

Podczas regeneracji filtra cząstek stałych istotne jest, aby filtr ten posiadał właściwości umożliwiające bezpieczne wypalanie w piecu indukcyjnym. Konieczna jest zatem nieuszkodzona struktura, brak pęknięć, przetopień oraz rdzawych odbarwień ceramiki. Stan kanalików również nie powinien budzić wątpliwości. Zgłaszając się do Autkowawa na regenerację DPF w Warszawie będziesz mieć pewność, że przed przeprowadzeniem regeneracji zdiagnozujemy układ wydechowy Twojego auta, aby optymalnie dobrać kolejne działania.

TOP