Usługa regeneracji filtra DPF pozwala usunąć wszelkie cząstki stałe w postaci sadzy, a tym samym przywrócić filtrowi jego pierwotną funkcjonalność. Stosowana przez nas metoda jest w pełni bezpieczna i efektywna, pomaga skutecznie usprawnić działanie auta z silnikiem Diesla. Taka alternatywa dla czyszczenia chemicznego lub trwałego wymontowania filtra nie budzi zastrzeżeń w branży motoryzacyjnej.
Podstawą naszych działań związanych z regeneracją filtra DPF jest profesjonalny piec indukcyjny, którego skuteczność sięga niemal 100%. Wypalanie cząstek stałych odbywa się w 8-9 godzinnym cyklu, co sprawia, że przy tak długotrwałym działaniu wysokiej temperatury cząsteczki sadzy zostają bezpowrotnie zamienione w popiół. W praktyce kolejne etapy przebiegają zazwyczaj następująco:
- diagnozujemy pojazd komputerowo pod kątem poziomu zanieczyszczania DPF,
- demontujemy filtr i umieszczamy go w piecu indukcyjnym w temperaturze 700oC,
- wyjmujemy filtr z pieca, a po ostygnięciu usuwamy powstały popiół,
- montujemy ponownie filtr w układzie wydechowym i przeprowadzamy ostateczny test komputerowy.
Taka metoda regeneracji aktywnej pozwala uniknąć trwałych uszkodzeń w sytuacji, gdy samoczynne wypalanie cząstek stałych podczas pracy silnika jest nieskuteczne z określonych przyczyn, a proces sztucznego wypalania poprzez zwiększanie obrotów silnika w warunkach warsztatowych również nie spełnia swojej funkcji.

Regenerację filtra cząstek stałych należałoby wykonywać przy okazji corocznych badań technicznych, natomiast ostatecznym sygnałem jest lampka kontrolna, sygnalizująca całkowite zapełnienie, a tym samym wskazanie do niezwłocznej regeneracji filtra cząstek stałych. Bez konieczności kosztownej wymiany oraz bez ingerencji w strukturę samego układu, filtr czyszczony może być z osadów opisaną powyżej metodą wypalania tak często, aby zapewnić optymalne użytkowanie silnika.
Czynniki, które warto ograniczyć w trakcie eksploatacji auta, aby uniknąć konieczności zbyt częstego wypalania DPF, to między innymi wysokopopiołowe oleje o nadmiernej zawartości siarki, oczekiwanie z tankowaniem paliwa niemal do całkowitego zużycia w zbiorniku, czy ogólne problemy z recyrkulacją spalin. W przypadku wątpliwości zawsze warto udać się do fachowego serwisu.
Podczas regeneracji filtra cząstek stałych istotne jest, aby filtr ten posiadał właściwości umożliwiające bezpieczne wypalanie w piecu indukcyjnym. Konieczna jest zatem nieuszkodzona struktura, brak pęknięć, przetopień oraz rdzawych odbarwień ceramiki. Stan kanalików również nie powinien budzić wątpliwości. Zgłaszając się do Autkowawa na regenerację DPF w Warszawie będziesz mieć pewność, że przed przeprowadzeniem regeneracji zdiagnozujemy układ wydechowy Twojego auta, aby optymalnie dobrać kolejne działania.